reklama

Volím, teda som...vôl?

Pocítil som neuveriteľnú chuť sa vyjadriť k politike. Ako raz napísal klasik: Čitateľ odpusť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Po troch mesiacoch v zahraničí som sa vrátil na Slovensko vo vrcholiacej predvolebnej kampani. Taká nuda, že by aj pes skapal. Vonku som bol odkázaný iba na internet, tak som si si pravidelne púšťal Českú televíziu. Lebo úprimne, slovenské televízie toho na internete (ale vlastne všeobecne) veľa neponúkajú. V Čechách to už majú za sebou. Padali facky, trestné oznámenia, po voľbách sa vrátil Víťazný február 1948, ale v modrom kabáte, teda aspon podľa ... Paroubka. No ešte bude veselo.

U nás? Ďalší pes skapal. Pozriem do televízie. Nuda. Od moderátorov, redaktorov až po politikov. Ešteže sa aspoň počasie umúdrilo. To sa ale nepáči politikom. Pekné počasie je na figu, lebo príde málo ľudí voliť. Chvalabohu. Teraz ma obvinia zo šovinizmu, rasizmu, kapitalizmu, buržoazizmu a neviem ešte akého izmu. Čím menej ľudí, tým lepšie. Jednak politické strany dostanú menej peňazí za každý hlas ale druhak tým menej blbých hlasov. Ako raz povedal kamarát: „Keď príde k voľbám desať percent ľudí, tak budem spokojný, že demokracia konečne funguje tak ako má.“ Po čase si to myslím aj ja. Nech chodia voliť iba tí, čo sa o to nielen zaujímajú, ale aj sa tomu rozumejú a nedajú sa opiť kadejakými báchorkami, čo sa dobre počúvajú ale o to horšie realizujú. Aj by sa zvýšila politická kultúra a zároveň aj politika by bola o niečom a nie o hlúpych malichernostiach, ktoré vyšumia rýchlejšie ako bublinky z lacného šampanského.

Slovenská politika mi propmína telenovelu. Možno preto, lebo štatisticky asi najväčšia skupina je veľkým fanúšikom a absorbovateľom latiskoamerického príbehu o Popoluške na tisíc spôsobov. Potom sa niet, čo diviť, že aj politici vychádzajúci z volieb sú najmä Don Pedrosovia, Manuely, Izabely, prípadne zlí Rodrigovia. Niekto musí hrať aj negatívne úlohy. Nech to nie je nuda.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na zlepšenie politikov a hlavne obmedzenie nesplniteľných ľúbivých sľubov mám dve riešenia. Voličov podrobovať testu z reality, kde by telenovelomaniaci s najväčšou pravdepodobnosťou pohoreli alebo úplne telenovely zakázať. V našom štáte by podľa mňa oveľa jednoduchšie prešiel prvé, ľudským právam odporujúce, riešenie. No veď si predstavte, keby zrušili telenovely, aké občianske nepokoje by to vyvolalo. Navyše, potom by už ozaj v tej televízii nebolo na čo pozerať.

P.S. Článok vznikol tri dni pred voľbami, ale nestihol som ho uverejniť. Čitateľ, odpusť.

Lukáš Milan

Lukáš Milan

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kombajnista zo Súče. Keď mám v ruke svoj pracovný nástroj, tak pokosím všetko. Popri tom ako hobby chodím do školy do tej veľkej Bratislavy. Často idem hlavou proti davu aj traktoru, tak som zvedavý, či sa mi to podarí dokázať aj na blogu. Zoznam autorových rubrík:  Keď ma jazyk svrbíAch tí naši novináriQuo vadis?Očný kontaktSexuálne praktiky pozemšťanovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu